Kim tak naprawdę jest piękna, intrygująca i ponętna Alex? Dlaczego została porwana, skatowana i doprowadzona na skraj człowieczeństwa przez nieznajomego, który w opuszczonym hangarze na przedmieściach Paryża przyszykował jej prawdziwe piekło i uwięził w podwieszonej u sufitu klatce?
Alex szybko zrozumiała, że czeka ją śmierć i postanowiła walczyć. Kiedy policja odnalazła miejsce, gdzie była więziona, Alex już tam nie ma. Komisarz Camille Verhoeven, szukając zaginionej dziewczyny, odkryje prawdę, której wolałby nie poznać...
Alex jest mrożącym krew w żyłach thrillerem o diabolicznej konstrukcji i zupełnie nieprzewidywalnej akcji. Jego autor do perfekcji opanował sztukę suspensu i budowania atmosfery strachu.
UWAGI:
Stanowi część 2. trylogii, część 1. pt.: Koronkowa robota, część 3. pt. Ofiara. Oznaczenia odpowiedzialności: Pierre Lemaitre ; przełożyła Joanna Polachowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Camille Verhoeven ma przed sobą wyjątkowego przeciwnika. Jest nim miłośnik kryminałów, który popełnia morderstwa powielające literackie pierwowzory.
Komisarz próbuje ustalić, która z książek jest tym razem inspiracją dla nieuchwytnego psychopaty. Czas nagli. Działający pod wielką presją Verhoeven zaniedbuje żonę i przyjdzie mu za to drogo zapłacić.
UWAGI:
Stanowi część 1 trylogii, część 2. pt.: Alex, część 3. pt.: Ofiara. Oznaczenia odpowiedzialności: Pierre Lemaitre ; przełożyła Joanna Polachowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Cztery lata po tragicznej śmierci żony w życiu inspektora Verhoevena niespodziewanie pojawia się nowa kobieta i nowa miłość.
Niestety, pewnego feralnego poranka jego ukochana, Anne Forestier, zostaje brutalnie pobita, gdy przypadkiem staje się świadkiem napadu na sklep jubilerski. Verhoeven, by móc samodzielnie prowadzić śledztwo w tej sprawie, używa podstępu, za co grozi mu dyscyplinarne usunięcie z policji. Choć Anne rozpoznaje napastników, ich aresztowanie wcale nie jest proste, tym bardziej że wskazani przez nią przestępcy nie są faktycznymi sprawcami, a sama Anne nie jest osobą, za którą się podaje. Dlaczego Anne Forestier pojawiła się w życiu inspektora? Jaką rolę odegrała w całej sprawie?
Camille Verhoeven, bezkompromisowy komisarz paryskiej policji, ponownie w akcji
UWAGI:
Stanowi część 3. cyklu, część 1. pt.: Koronkowa robota, część 2.: pt. Alex. Na książce : Przeczuwamy ledwie jedną setną tego, co nas spotyka. Oznaczenia [>>] odpowiedzialności: Pierre Lemaitre ; przełożyła Joanna Polachowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Sylwestrową atmosferę imprezy na ogromnym, luksusowym wycieczkowcu zakłóca awaria. Początkowo wydaje się być niegroźna, ale oczekiwana pomoc nie nadchodzi, łączność ze światem zewnętrznym ulega zerwaniu, statek zaczyna dryfować po kompletnie nieuczęszczanym fragmencie oceanu. To jednak zaledwie początek problemów: na statku grasuje gwałciciel, ginie jedna z pasażerek, zawodzą kolejne systemy, wśród pasażerów i członków załogi szerzy się epidemia groźnego wirusa. Na pokładzie zaczynają panować chaos i agresja. Dzieła zniszczenia dopełnia tropikalny sztorm. Kapitan i załoga uciekają ze statku, większość pozostawionych na pastwę losu pasażerów w panice także opuszcza pokład. Na pozbawionym sterowności, zdemolowanym wraku pozostaje garstka rozbitków zgromadzonych wokół Celine del Ray - medium, która wydaje się mieć większy wpływ na dramatyczne wydarzenia, niż mogło się na początku wydawać. Nic jednak nie jest całkiem pewne, nikt nie jest w stanie przedstawić wiarygodnego wyjaśnienia pasma nieszczęść, które dotknęły pasażerów i załogę. Czy statek rzeczywiście przetrwał sztorm tylko po to, by rozbitkowie stali się świadkami apokalipsy na lądzie i założyli nowe społeczeństwo pod wodzą Celine? Czy na kilka dni został przeniesiony do innej rzeczywistości? A może to wszystko tylko zbiorowa halucynacja? Czy służby specjalne rzeczywiście porywają i przesłuchują rozbitków, a może to tylko medialna prowokacja? Kim jest pani del Ray - hochsztaplerką, demiurgiem, szatanem, Bogiem?
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Sarah Lotz ; przełożył Maciej Wacław.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Z czego się składa życie kobiety? Z miłości, rodziny, dobrej pracy, pięknego domu, oddanych przyjaciół? A może także z głęboko skrywanych tajemnic, które raz odkryte, ranią bez końca?
Jak odnaleźć spokój i odzyskać ukochaną córkę? Co jest w życiu ważniejsze: zrozumienie dla cudzych słabości, czy trwanie przy swoich zasadach?
Helena Horn, gwiazda warszawskiej sceny teatralnej, odchodzi na emeryturę. Szuka szczęścia i ciszy w rodzinnej willi w Milanówku. Obok niej toczy się życie, pojawiają się i odchodzą bliscy ludzie, odżywają stare miłości i wychodzą na jaw głęboko ukryte sekrety. Helena uczy się życia przed całkiem nową publicznością.
Ta powieść jest niespieszna jak letnie popołudnie. Przywołuje niespełnione marzenia i daje nadzieję, że najpiękniejsze, najbardziej beztroskie chwile naszego życia wciąż są jeszcze przed nami.
Gdy nadchodzi jesień życia, wielu z nas rozmyśla o szczęśliwych chwilach, które dawno przeminęły. Hanna ma przede wszystkim gorzkie wspomnienia. Niekochana, oszukiwana i zdradzana zamknęła się w sobie i unikała ludzi, przekonana, że tylko zwierzęta potrafią odwzajemnić jej uczucia. Samotna kobieta obserwuje mijający czas i rozpaczliwie szuka ukojenia. Ale w Domu Aktora, w którym mieszka i gdzie spotyka dawne sławy, nie umie go znaleźć. Jednak nic nie trwa wiecznie i los szykuje Hannie prawdziwą niespodziankę. Będzie musiała zdecydować, czy na pewno chce zostać na marginesie życia. Czy przeciwnie - powinna zagrać główną rolę w najtrudniejszym, bo prawdziwym, spektaklu, którego reżyserem jest samo życie. Wzruszająca i pełna liryzmu opowieść o tym, jak wiele piękna i dobra kryje się w ludziach. Wanda Majer-Pietraszak, autorka Kwitnącego krzewu tamaryszku, po raz kolejny przekonuje czytelników, że warto mieć odwagę wyjść z cienia, że nigdy nie jest za późno, by poszukać przyjaznych nam osób, że warto pozostać sobą.
Cykl obrazkowy historyjek z fabułą pisaną wierszem (księgi 1-4). Autor z humorem kreśli przygody koziołka, który w poszukiwaniu Pacanowa, gdzie "kozy kują" popada w liczne tarapaty na lądzie, morzu, w dalekich i egzotycznych krajach. Według książki powstało kilkadziesiąt odcinków serialu animowanego.
UWAGI:
Zawiera części 1-4 przygód Koziołka Matołka. Oznaczenia odpowiedzialności: Kornel Makuszyński ; [ilustrował] Marian Walentynowicz.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dwudziestotrzyletni Hans Castorp jedzie do Szwajcarii, by odwiedzić kuzyna, który przebywa na leczeniu w sanatorium "Berghof", położonym wysoko w górach. Pobyt zaplanowany na trzy tygodnie w rezultacie trwa siedem lat. Przerywa go dopiero wybuch Wielkiej Wojny. Świat zastany "na górze", to po mistrzowsku sportretowane panopticum napotkanych tam ludzi, dla których czas - konstytutywny czynnik powieści - upływa bez celu i bez refleksji. Niczym ruchome piaski zaczyna wchłaniać młodego Castorpa. Z jednej strony uwodzi go atmosfera miejsca, z drugiej - rodząca się miłość. "Berghof" to jednak nie tylko sanatorium, zamknięty świat chorych, to zarazem symbol chorej Europy, obraz jej duchowego kryzysu w przededniu wybuchu pierwszej wojny światowej. Powieść zakrojona pierwotnie na krótkie opowiadanie, po dwunastu latach pracy i przemyśleń autora, stała się jednym z najważniejszych głosów na temat kondycji moralnej i intelektualnej Europy pierwszej połowy XX wieku.
UWAGI:
Na s. tyt. pseud. drugiego tłumacza, nazwa właśc.: Władysław Tatarkiewicz. Oznaczenia odpowiedzialności: Thomas Mann ; przełożyli tom 1 Józef Kramsztyk, tom 2 Jan Łukowski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni